Bilder från nyår

Även detta nyår firade vi med familjerna Gunnarsson och Malmqvist och vi var hos oss på Smögen. Vi hade knytkalas och fixade varsin rätt till nyårsmiddagen.
 
Till välkomstdrink blev det sabrerad champagne (Henrik fick sabeln i julklapp av mig) med ostron som Anna och Mattias fixat. (Inget som jag åt dock :-)) Sabeln blev ett lite roligt inslag som givetvis även användes vid tolvslaget.
 
Bordet var dukat
Alla goa barn; Alice och grabbarna
Förrätten fixade Anna och Mattias och det blev hummer (som pappa Bengt fångat)
Till varmrätt fixade Henrik oxfile, potatistårta, sparris och pepparsås. Oxfilén tillagades med hjälp av en annan av hans julklappar från mig; en sous vide.
Anna
Johan och Tina
Mattias
Henrik och jag
Tina och Johan hade fixat supergod desset; honungs- och mjölkchokladparfait med hallon- och blåbärssås. Mums!
Tjockisen fram på nattkröken.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0