En dag kvar...

Torsdag kväll... imorgon väntar min sista arbetsdag på länge. Det känns lite konstigt får jag säga, men jag lär vänja mig snabbt. Även om jag gått in i v 40 idag och jag känner mig tung, klumpig och stor, så har jag svårt att greppa att det nu är riktigt nära, att familjen kan bli fem vilken dag som helst. Har fått in några gissningar på ankomst och storlek och det är jättekul! (Fast Nina, jag hoppas du har ca 1 kilo fel ;-) ) Ska försöka få till en liten sammanställning imorgon kanske så fortsätt gissa!
 
Det mesta av bebisgrejerna från Oscar och Adam har vi gjort oss av med men några saker som finns kvar är spjälsängen, minsta bebiskläderna, skötbädd och SKÖTVÄSKAN. Den fina skötväskan som egentligen var alldeles för dyr, som Burberry gjorde om modellen på lagom till Oscar skulle födas och därmed dubblade priset. Men som min kära mamma lovat mig och hon stod fast vid det och den inhandlades efter viss tvekan (från min sida). Så är det att få barn första gången, eller att bli mormor för första gången :-)
Som blivande trebarnsmamma, med betydligt lägre krav på att allt ska vara nytt och "rätt" så hade det nog blivit en skötväska från Ullared om jag inte haft kvar den "gamla". Men nu är jag så där ytligt jätteglad för att vi har kvar den och att den kommer få pryda barnvagnen en tredje gång.
 
Än så länge är den tom men snart kommer den fyllas med blöjor, våtservetter, nappar och extrakläder :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0