Shanghai dag 3

Dessvärre fick jag aldrig till bilduppladdningen till detta inlägg när vi var i Shanghai, så det blir en uppdatering hemifrån istället.

Vi började dagen med att besöka en glasögonmarknad tillsammans med Maries vän Ebru. Aldrig sett så mycket glasögonbågar förut. Butik efter butik i ett par våningar. Vi köpte aldrig några men kul att titta.

Sedan tog vi oss till bl.a Abercrombie & Fitch. Jag köpte ett par T-shirtar till Henrik och en hoodie till mig.

Anna, Marie och Ebru i väntan på chaffisen och lunch.

Vi åt lunch på ett bagelställe, där Marie och Ebru brukar äta sin lördagslunch när de varit på cykeltur.

Det blev en kort siesta innan vi gav oss iväg på fördrink på Flair, vilket är takbaren på hotell Ritz Carlton. Väldigt fint!!!

Anna och jag och det kända TV-tornet Pearl Tower.
Bar with a view!
Den vackra drinken matchade tornet i bakgrunden.
Anna och jag med våra rosa drinkar.
Selfie utanför hotellet innan vi begav oss mot restaurangen.

Vi åt sedan en god middag på restaurang Mercato där vi återigen hade strålande utsikt från vårt fönsterbord.

Läcker fördrink
Spartansk industriell stil.
Utsikten från fönstret vid vårt bord. Nedanför syns utsiktsstråket "the Bund".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0