Palma

I onsdags eftermiddag åkte BT-gänget till Palma för tredje gången. Det var min andra resa dit. Förra hösten blev det Barcelona.

Vi landade framåt kvällen så det var direkt in huset och svida om och hitta en middagsrestaurang.

Catrin, Aleksandra, Lotta, Anne-Britt och Veronica redo för första middagen.

På morgon blev det som alltid lång frukost på takterrassen.

Torsdagen spenderade vi sedan i stort sett bara på stan. Jag köpte två jackor till Oscar och Adam som jag spanat in här hemma på Zara. Priserna är bättre där nere så drygt 200kr sparades genom att köpa dem där.

En marinblå parkas var till älsklingarna.
Lunch på stan. Ingen Paella för mig dock.
shoppingkassarna börjar komma.
Givetvis blev det en glasspaus.

På torsdag kväll åt vi på Tast, vilket är en tapasrestaurang som besökts alla gånger gänget besökt Palma.

Tast-tjejerna.

På fredagen blev det ett kärt återbesök på Puro Beach, vilket är en beachclub med solsängar, pool, god mat och dryck.

Gick ingen större nöd på mig vid poolkanten.
Utsikten från solsängen.
Hela gänget i poolen.
En svalkande smoothie var inte fel.

Under lördagen tog Lotta och jag en sightseeingtur med turistbussen.

Vi hoppade av en kort stund uppe på berget och kollade in ett slott/borg från 1300-talet. Fin utsikt över staden därifrån.
Jag utanför en av portarna.
När bussturen var slut kollade vi in katedralen, åtminstone utifrån.

Under eftermiddagen blev det ytterligare några butiksbesök och vi avslutade kvällen på den mysiga restaurangen Club Tast.

Vårt lite avskilda runda bord.

Från Club Tast var det bara ett par hundra meter hem (om ens det) så det blev hemgång och packning inför tidig hemresa på söndagen.


Kommentarer
Postat av: Kattis

Låter och ser ut som ni haft en riktigt bra resa!☺

2016-09-19 @ 21:52:08
URL: http://stellaefoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0