Rosa bandet

Efter jobbet idag tog jag en supersnabb sväng in på Lindex för att köpa årets armband för Rosa bandet. Såg det på Instagram och tyckte det var supersnyggt. Passade även på att köpa "tygbandet".

 
Årets rosa band är inte helt olika mitt svarta armband från Ted Baker.

Såg även på Insta att det fanns en rosa fogsvans från Bahco som jag blev sugen på :-)
 

Nu behöver jag nog ingen såg, men fin var den. En rosa hammare däremot, det hade jag velat ha. Sen tycker jag 18kr av 269kr är en alldeles för liten andel för att sponsra, men så är det ofta tyvärr.

Trots att jag väljer att köpa Rosa bandet (och kommer fortsätta göra) så är jag skeptisk till många av de produkter som får godkänt att ingå i kampanjen. Det finns ju massor av forskning idag som visar att socker göder cancer och då är det för mig helt obegripligt hur Cancerfonden vill att vi ska köpa kanelbullar och chokladkakor för att bekämpa cancern. Cancerfonden stod exempelvis på Stenungstorg i somras och jag noterade att det var uteslutande söta produkter som exempelvis festis på deras bord. Så märkligt och ledsamt. Så, det var dagens dubbelmoral från min sida.

Imorgon blir det Smögen efter jobbet och fortsatt renovering. Kul kul!

Kram och Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0