Hummer och renovering

I helgen har vi varit på Smögen. I fredags gjorde vi inte mycket mer än åt tacos och hade fredagsmys.

Igår däremot, då var det dags för hummergolfen och Henrik och jag spelade tillsammans. Spelformen var Foresome, alltså att man slår vartannat slag och slår ut på vartannat hål. Detta var vår allra första Foursometävling (har bara spelat greensome innan) och min första tävling på flera år, då jag inte haft exakt tävlingshandicap pga för lite spel. Exakt tävlingshcp får man genom att registrera fyra rundor per år och är till för att motverka hcp-fusk av folk som väljer att aldrig sänka sig och därmed spelar på ett högre hcp än de borde. Det gäller då absolut inte mig som sällan spelar på mitt hcp. I somras fick jag dock till en sänkning, min första sen 2008. Det var kul!

Hur som haver, vi började spelet bra. Vi var stabila första nio, höll oss på banan och låg fem över par i halvtid. Spelet fortsatte Ok, men gjorde lite små klantigheter och fick inte något par förrän på 16 och 17. Inför 18 låg vi ett bättre än hcp men den greenen blev mig övermäktig. Greenen på 18 är alltid svår, den lutar massor och igår var det sjukt svår flaggplacering och galet snabba greener. Tyvärr åkte jag på första långputten, lyssnade lite dåligt på min man och den rann iväg. Lång retur för Henrik, ny nedförsputt för mig och fyrputt var ett faktum. Suck!

Men men, det visade sig att blåsten och kylan hade påverkat de flesta och av 26 startande par i A-klassen nådde vårt resultat ända till en andra plats. Vinsten blev 3 humrar var. Jättekul!

Andra pris i hummergolfen.

Gårdagens golftävling tog längre tid än planerat (eftersom vi såklart fick stanna på prisutdelningen) så någon renovering hanns inte med. Istället blev det god middag med Ulla och Dick. Vi åt hummer till förrätt (såklart) och därefter älgstek som stått i ugnen på låg värme sedan morgonen. Ulla hade med sig en äppeltoscakaka till efterrätt.

Idag har vi däremot kämpat på igen. Jag har satt upp ett antal våder med täcktapet och Henrik har målat lister.

Hörnet som blev klart förra veckan. Här har Henrik målat listerna idag.
Motsatta hörnet har blivit klart idag.
Rummets enda hela vägg blev klar.
Väggen bakom tv:n fattas firtfarande.
Liksom till höger om fönstret. Här fick jag spackla lite idag då det var väldigt ojämnt och gropigt.

Denna vecka har plåtslagarn varit där och gjort fint kring våra nya fönster på övervåningen.

Vitt och fint runt fönstret här på östra fasaden. Precis likadant är bytt på västra sidan.
Det syns vilka fönster som är bytta :-) Så småningom ska det även bli spröjs och lite snickarglada fönsterfoder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0