Återbruk

Jag har haft en liten hög med saker som ska sys på ett eller annat sätt. Ikväll tog jag äntligen fram min fina symaskin (så härligt att ha min egen fina maskin) och åtgärdade bl.a ett par kostymbyxor för Henrik där sömnen gått sönder på ett ställe.

De sista dagarna har jag rensat ur killarnas shorts ur garderoberna och innan jag ställer undan dem fyllde jag på med två nya par. Jag klippte helt enkelt av två par av Oscars byxor med trasiga knän och fållade. Perfekt med nya lekshorts nästa säsong.

Röda mysbyxor från Polarn o pyret i tre delar.
Redo för ny lek!
Oscar är nöjd också. Han hjälpte mig plocka bort nålar.
Ett par ljusblå joggerjeans med rejäla hål på knäna.
Numera ett par shorts.

Det kommer säkerligen bli fler shorts inom kort när jag gått igenom byxorna lite bättre. Tycker hur som haver att det känns bra att de kommer till fortsatt användning istället för att åka i textilåtervinningen. Det får byxbenen göra istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0