Älskade morfar! -Farväl!

Morfar har somnat. En timma efter jag skrev detta inlägg somnade han in. Tack för allt! Sov gott Älskade Morfar!

Igår kväll körde jag upp till Skaftö för att vara med morfar som blivit sämre. Jag satt hos honom till strax före midnatt och då var läget så stabilt att jag kunde åka hem och sova i mammas och pappas hus.

Åkte tillbaka till Skaftöhemmet vid åtta imorse och satt hos honom fram till lunch när brorsan och mamma kom. Anders hade då hämtat mamma på Landvetter efter att hon flugit hem från Spanien tidigt på morgonen.

Morfar var stabil under eftermiddagen så jag åkte hem för att ta Oscar till tandläkaren och planerar nu att åka upp imorgon bitti om inget händer under natten.

Det är verkligen så ledsamt att se morfar så liten och svag, men man får glädjas över det långa liv han fått och minnas allt gott. T.ex igår när jag skulle äta kvarg till kvällsmat tog jag en djup skål ur hans skåp och otroligt nog var det den skål som jag säkert ätit tusen portioner av kräm och mjölk ur. Eller grädde, maränger och chokladsås. Glömmer aldrig den gången jag kom till mormor och morfar efter skolan. Mormor var inte hemma och morfar hade fått order på att fixa vispad grädde. Han hade inte hittat handvispen (elvisp var inget de använde) så han hade stod och vispade med en vanlig matsked. Undrar hur länge han hållit på egentligen(?).

Älskade Morfar, jag hoppas du kan komma till ro. Jag hoppas du varit nöjd med ditt liv och att du tar med dig alla dina minnen trots att du inte kunnat minnas dem på flera år. Jag hoppas du får komma till mormor snart, det är du värd älskade morfar!


Kommentarer
Postat av: Lotta

❤️

2016-10-13 @ 21:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0