Vit söndag

Imorse ringde klockan strax före åtta för att hinna få Oscar klar till innebandyn vid nio. Vi vaknade då till en vit värld till barnens stora lycka. Tack vare Oscars vänners föräldrar fick han möjlighet att gå på innebandyträning 9-10, handbollsträning 11-12 och hinna till ett födelsedagskalas kl 12. Under tiden var jag med Adam på hans handbollsträning mellan 10-11. Tack för all hjälp idag!

Under eftermiddagen blev det en del lek i snön.

Bästa brorsorna redo för snölek. Oscar i helt ny overall från Kaxs/Kappahl och Adam i en likadan, men med några år på nacken.
Oscars nya overall. Valde att köpa denna eftersom den gröna, som Adam har nu, varit fantastiskt bra. Förra vintern påtalade förskolefröknarna flera gånger hur bra den var. Adam kunde bada i vattenpölar men var mot alla odds torr efteråt. (Och då var den säkert på tredje säsongen). Nu hoppas vi på samma resultat för den blå.

Själv har jag mest hållit mig inne. Det blev en liten promenad när Oscar skulle hämtas från kalaset men huu vad kallt det var!

Jag har klätt om ytterligare en stolsrygg idag. Förra höstens mål med alla stolar klara innan nyår fallerade ju totalt men nu är jag iaf uppe i 7 av 10.

Två stolsryggar redo att monteras.

Här hemma njuter jag även av de superfina rosa rosor som jag fick i måndags. De är jättevackra!

Imorgon ser vi fram emot att världens bästa man och pappa återvänder från Kina. Vi längtar massor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0