1 advent, lussekatter och pepparkakshus

Känns som igår det var september och man började längta efter juletid. Nu är 1 advent här, huset är pyntat med ljusstakar och tomtar och vi har haft en riktig pysseldag i julens tecken.
 
Vi började dagen med handbollsträning för killarna. Oscar hade ingen innebandyträning idag eftersom de spelade match  mot 09:orna igår, vilken de faktiskt vann med 5-3. Efter träningarna satte vi igång med lussekattsbaket och medan degen jäste satte jag ihop två pepparkakshus som killarna fick dekorera.
Oscar kör färgkoordinerat precis som förra året. Inga slumpmässiga godisar här inte.
I år lyckades även Adam hantera spritspåsen helt själv så detta blev första året som jag inte bidragit med någonting mer än sockerlimningen av huset. Jättekul!
Oscar är nöjd med sitt hus.
Lite spexande i dekorationen måste man ju få till :-)
Adams färdiga hus. (OK, jag spritsade ut sista kristyren i fönstren för honom)
Oscars färdiga hus.
 
Husen har färdigställts i etapper under eftermiddagen men däremellan var de duktiga och fixade i stort sett alla lussekatterna.
Våra små bagare
Mjöl högt och lågt, precis som det ska vara antar jag.
Riktigt fina S fick de till. Jag blev faktiskt överraskad av hur bra de löste uppgiften.
De färdiga lussekatterna, några med russin, några utan.
Varsin bokstavskatt blev det också. Dessa slank ner efter badet.
Oscar nybadad och redo för att mumsa i sig sitt O
Adam med sitt A
O och H- inte helt olika :-)
Även hippo-mamman kom med på bild, nu i v 30.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0