Göteborgsvarvet 2016

Så var dagen kommen! För nästan ett år sedan fick min svägerska idéen att vi skulle springa Göteborgsvarvet. Springa är ju inte riktigt min grej men förra sommaren sprang jag iaf en mil för tredje gången i mitt liv (En runda i Skatås för massa år sedan samt Midnattsloppet 2010 var de två första)
Sedan dess har det blivit tre rundor till och dessa har gjorts de tre senaste veckorna. I mitten mars insåg jag att tiden höll på att springa ifrån mig så sedan dess har jag joggat tre ggr per vecka. Inte så långt, men jag kom mig ut iaf. Idag var det dags för kraftprovet. Mer än dubbelt så långt som jag någonsin sprungit. Men det gick! Och jag är sjukt stolt över mig själv och Kattis! Vi kom i mål! 

Tyvärr fick vi inte sällskap av varandra eftersom jag startade 50 minuter efter henne. Jag sprang i mål på 2:14:41. 
High Five med Oscar och Adam i Slottskogen. 
Selfie efter målgång. Trött men överlycklig. 
Kattis och jag med medaljer och bubbel strax efter min målgång. 
Jag med min efterlängtade medalj. 
Mitt startnummer, medaljen och skumpan. 
MIN medalj!
Lite annorlunda resultat enl Runkeeper. Blir tydligen en hel del längre när man sicksackar sig fram. 
Skorna som tog mig 21 km idag. 

Avslutar med att säga Grattis och Tack för idag till svärmor Ulla som fyller år idag! Hipp hipp Hurra!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0