Årets första dopp

Som många andra dagar hade killarna och jag inga planer för eftermiddagen. Henrik är på jobbroadtrip till Småland. 

Men vilken sommarkväll vi fick! Vi hoppade studsmatta en stund. 
Massa bus på studsmattan. (Adam ville själv ha sin långärmade tröja i värmen) 

Sedan skulle vi ta en cykeltur till badplatsen och mötte då grannen som skulle göra detsamma, fast med badkläder. Så det packade vi också. 
Eftersom jag själv var i vattnet när killarna doppade sig så har jag bara bild från stegen. 
På det långgrunda var det riktigt skönt om fötterna. 18 grader uppmättes vid bryggan på översta bilden.
Adam och två dagiskompisar. 
Kontraster på himlen. 
Trodde dessa mörka moln skulle nå oss men som vanligt gick de längre österut. 
Krabbfiske med kompisar. 
Och krabbrace såklart. 
Godingarna! 

Konstigt hur man hinner glömma från ett år till ett annat, för varje vår/sommar slår det mig hur härligt det är på vår badplats. Som idag, vi skulle bara ta en cykeltur och det slutade så mysigt. Barnen träffade flera kompisar från dagis, jag träffade flera vänner och grannar. Det slår aldrig fel, alltid flera man känner.  Det är verkligen en fantastisk plats för spontana små träffar. Och sen cyklar man bara hem igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0