Rabarber

Idag har jag, precis som övriga dagar denna vecka, försökt hålla mig inomhus så mycket det går. Inte för att jag vill utan för att skydda mig mot pollen. Hu vad det kliar i svalg, öron och ögon när jag är ute. 

Henrik har varit iväg med jobbet ikväll så när killarna lekte hos grannarna passade jag på att plocka några av våra gigantiska rabarber. 
Svårt att återge på bild men bordet är trots allt för sex personer och de täcker nästan två tredjedelar. 

Jag har ju hört att små och späda är att föredra men jag kunde inte låta bli de stora. Hackade dem i små bitar, blandade med jordgubbar och gjorde smuldeg med havregryn ovanpå. Hade tagit allt mandelmjöl till Smögen så tyvärr fick det bli vetemjöl i dem. De är dock sötade med Sötströ istället för vanligt socker, alltid något. 
Det blev tre pajer. 
Färdiggräddade! 

Köpte dessa formar på Gekås i måndags just för att göra lite pajer och ta tillvara våra rabarber. Blir perfekt att ha i frysen i sommar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0