Produktiv dag

En dag utan planer mer än att fixa här hemma. Redan igår tjuvstartade vi genom att ta ner vårt äppelträd för att göra plats för en "fotbollsplan" åt killarna. Som det är nu är gräsmattan som bäst vid sidan av huset men precis på andra sidan häcken lever grannens bilar farligt. Skotten blir hårdare och hårdare, längre, högre och snedare. 

Vårt kära äppelträd däremot fyller ingen större funktion. Det ger massor av äpplen men de blir maskätna nästan allihop, så inte ens dem har vi glädje av. 

Jag tog flera bilder igår när trädet rök men sladden till kameran är försvunnen så före-och-efter-bilder får komma senare. Nu för tiden har ju kameror Wifi, men inte vår "gamla", såklart. 

Idag har vi varit på tippen och slängt massa skräp. Så skönt! Vi har även röjt upp i carporten som sett ut som kriget. 

Igår klädde jag om pianostolen. 
Den gröna sammeten är utbytt mot grått möbeltyg. 

Köpte mitt piano när jag var 10 år. Så i 25 år har tyget suttit och det var fortfarande som nytt. Har jag spelat för lite tro? 

Har även hunnit med att tvätta, stryka, dammsuga bilarna och laga ett antal knän på byxor. Perfekt väder för att få lite gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0