Simskola

Skrev detta inlägg två ggr igår med det försvann, så tröttsamt.

Igår var det avslutning på simskolan för Oscar och Adam. De har gått varje morgon denna vecka. För Adam var det första gången men eftersom han har viss vattenvana började han på nivå 2. Efter en avvaktande start gick det bättre och bättre och han lyckades ta alla de fyra märken som var målet med gruppen.

Oscar, som redan kunde simma lite, men är lite rädd för att hoppa och vara under vattnet, gick i nivå 3. Han kämpade jättebra denna vecka och fixade också alla märken i gruppen.

Jag tycker simskolan på Tumlaren var jättebra! Vi föräldrar var med i vattnet vilket gjorde simskolan så mycket mer effektiv. Alla barn fick ju träna på allt hela tiden. När Oscar gick i Kungälv var ju största delen av lektionstiden väntetid. Dessutom började de nu lektionen med teori, vilket var vett och etikett om hur man beter sig vid och på vattnet/havet. Tummen upp!!! Givetvis även en eloge till de duktiga simlärarna!

Framåt lunch blev det soligt så vi tog en kort båttur genom hamnen och runt Kleven.

Under eftermiddagen hade vi lä i trädgården så då satt vi i solen. Henrik och killarna gick sedan bort till Havsvallen och kollade när Öis mötte Vänersborg. Själv flyttade jag över till hängmattan där jag slumrade till. Väcktes när Henrik ringde för att jag skulle hämta gnällisen Adam :-)

Adam somnade ganska snart i soffan så Henrik och Oscar tog en grabbkväll på bryggan. De käkade på Lagergrens och tog en promenad i bergen. Mysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0