Badrum på plats

Efter mycket om och men är nu vårt badrum på plats på Smögen. Det är visserligen inte helt klart men fullt funktionsdugligt i alla fall. Toalett, handfat och dusch funkar och sitter där de ska. Tvättmaskinen är också inkopplad men den är inte testkörd än. Det som återstår är spegeln över handfatet, något rör i taket så att Pax-fläkten ska funka och att sätta upp krokar, toarullehållare och handdukshängare. 
Inga mäklarbilder direkt, men även här ser jag fram emot att få piffa lite. 

Vi har hunnit en liten bit på sovrummet på mellanplan också. Tack vare att svärfar spacklat och slipat gipsfogarna i veckan, hann jag tapetsera tre av fyra väggar. Den fjärde väggen fick Henrik satt upp det mesta av gipset och spacklat fogar. 
Bild från 23.30 igår när jag avslutade dagens jobb. Lite gipsskiva skymtar i vänsterkanten. 
Samma bild i förmiddags. 
Ogipsad gammal vägg har tyvärr lite mer "liv" men så får det vara. 
Plastklädda lampor eftersom jag testar om de passar in, vilket jag tyckte att de gjorde trots sin storlek. Plasten får även verka som skydd tills sovrumsrenoveringen är klar och slipdammstiden över (för detta rum). 
Och den grå ofärdiga väggen. Elementet stället som vanligt till det men jag har en ide om att tapetsera gipsskivan innan vi sätter upp den. Vi får se om den idén håller. 

Sen återstår lite tavlor, sängpiff (grå kuddarna och stjärnfilten hör inte hemma där), gardiner, fönsterlampa mm. Kul kul! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0