4:e advent

Henrik och Oscar åkte tidigt från jaktstugan för att hinna till Oscars innebandyträning kl 9. Adam och jag började vakna till liv vid 9.30 så vi hade en riktigt skön sovmorgon. Vid lunch var Adam på kalas med några av hans goa förskolevänner och även vi mammor hade en mysig stund med fika.
Fyverkerier i glasstårtan och skönsång för födelsedagskillen.
 
Efter kalas och handbollsträning tog jag mig en tur till torget men köpte inget mer än pärlor.
När jag kom hem började vi istället baka pepparkakor.
Oscar trycker ut pepparkakorna ur degen. Adam var med en kort stund men tyckte spel på paddan var roligare när första plåten var klar.
 
Oscar hjälpte även till att mysa till det genom att tända fjärde ljuset.
En varm och mysig söndagskväll med pepparkaksbak, TV-kalendern och pärlpyssel
Medan jag kavlade pepparkaksdeg, pärlade Oscar husvägg och medan han stansade pepparkakor, pärlade jag. Vi hann bara få klart denna vägg så fortsättning lär följa imorgon.
 
Ett annat pyssel som jag planerat att ta mig an inom kort är att ge den gamla granen nedan ett nytt liv. Granen hade vi hemma i Grundsund när jag var liten så det är lite nostalgi över den. Problemet är bara att toppljushållaren saknas så är det någon som har en likadan gammal gran och inte vill ha den längre så tar jag tacksamt emot en ljushållare. I värsta fall får jag bara såga av den lilla fyrkanten i toppen och låta stjärnan vara tom i toppen.
 
Den gamla granen ska få nytt liv har jag tänkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0