Trädgårdsdag

Vilken fin dag vi haft! Förra veckan var jag knappt utanför dörren när det var höstrusk på utsidan men idag har vi varit ute och njutit av sommarvärmen. Under våra gemensamma fem semesterveckor, var vi i stort sett inte hemma alls. Trädgården ser därför ut därefter. Jag började med att kantklippa längs staketet och främre stenrabatten. Fortsatte där vi har kantsten, men märkte snart att det var ogjort jobb eftersom gräset börjat växa över stenen. Bara att hämta stora spaden och snygga till gräskanten intill stenarna.

Rakt avskuren kant intill stenläggningen.
Flera av dessa stenar var helt gömda under gräset så även här grävde jag en snygg kant. Dessa stenar behöver dock höjas några centimeter, men det får bli ett senare projekt. Oscar sopade sedan rent stenarna.

Oscar var till stor hjälp under arbetet. Jag fyllde hinkar med gräs och ogräs som han tömde i sitt traktorsläp och körde och dumpade i en stor hög. Adam kom också efter en stund. Då fick han äran att bära hinkarna mellan mig och traktorn :-).

Vi fortsatte sedan på baksidan huset. Vi tog bort det gräs som växt sig högt kring medarna på studsmattan, delvis även kring sandlådan, rykt ogräs bredvid garaget, kantskurit lite till och rykt lite ogräs som börjat komma bland stenläggningarna där bak. Att lägga sten i våra stora rabatter var verkligen en toppengrej (tillsammans med robotgräsklipparen) men i övrigt är trädgårdsarbetet en "never ending story". En dag som idag har det dock varit riktigt skönt att vara ute och arbeta.

Givetvis fick det bli en glasspaus på studsmattan.

Imorgon väntar nya äventyr; Oscars allra första dag på fritids! Det blir spännande. Under tiden jag är med Oscar på inskolning, får Adam återse sina vänner på förskolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0