Sjukhus

Ringde till vårdcentralen efter frukost idag eftersom jag har så ont i bröstet/matstrupen när jag sväljer. Det började i måndags och sedan igår strålar även smärtan ut i ryggen. Vid 11 var jag på vårdcentralen och blev remitterad till öron-näsa-hals på Sahlgrenska. 

Där tittade de med en liten kamera in genom näsan ner till stämbanden men där så allt normalt ut. De skrev en remiss till röntgen och på den fick jag vänta i ca 3,5 timmar. Kl 17.30 bar den klar och när kl var 19 hade svaret inte kommit än så jag fick åka hem och ta barnen som våra kära grannar hämtat och passat under eftermiddagen/kvällen. 

En sån här goding fick jag i armen innan datortomografin. Vet inte varför, för den användes då inte. Men det var väl för ev fortsatt behandling antar jag. 

Nu ligger jag här och hoppas doktorn ska ringa, men det lär väl inte hända. Hamnar väl lägst i prio när jag valde att åka hem. I ärlighetens namn vet jag inte vad som händer nu. Ont har jag och trött är jag så just nu känns sova som bästa medicinen. 

Kram och Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0