Hummerfiske

När takmålningen var klar igår mötte vi Lars-Eide (Henriks farbror) som skulle ut och dra hummertinor. Vi lånade flytvästar till barnen av vänner och hängde med ut i jullen. 

Adam, Oscar och Lars-Eide på väg ut ur Smögens hamn. 

Adam håller rodret. 

Oscar håller utkik

Vi drog fem tinor. De första tre var tomma (utom en hel del krabba, men de åkte tillbaka) men i fjärde och femte var det lovliga humrar. 

Första hummern uppe!

Det gick en del sjö utepå så Adam började känna sig sjösjuk. Vi satte oss på durken tillsammans och även jag började känna mig rätt dålig. Adam somnade lyckligtvis i min famn. 

Trött sjöbuse.

Oscar klarade sig nog bra men tyckte vågorna var lite läskiga tror jag. 

Glad när vi nådde lugnare vatten. 

Tack Lars-Eide för fisketuren. Roligt att det blev bra fångst till slut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0