Fredagen i Barcelona

I fredags tog vi en lång promenad ner mot La Rambla. De allra flesta affärerna var stänga idag (tyvärr) eftersom det var Cataloniens nationaldag. 

Tjejerna på promenad. 

Selfie vid Casa Mia (Gaudí). 

Vi tog en promenad i de gotiska kvarteren, åt lunch vid hamnen och gick ut på en pir där shoppingcentret faktiskt vag öppet(!). Jag köpte en jacka som jag får visa i senare inlägg. 

Veronica och jag utanför katedralen. 
Liten bit av hamnen. 

Efter en lång dag på stan invigde vi poolen hemma vid lägenheten. 
Kärringdopp med plask. 
Tjoho!!!

På kvällen åt vi på det lilla stället som vi fördrinkade på igår. 
Tjejerna, Trångt och Tapas. Grymt bra och lite galen personal. 

Efter vår sittning på La Bodegueta gick vi lite planlöst längs gatan utanför och efter ett tag bestämde vi oss för att ta taxi hem. Jag var dock så kissnödig så vi smet in på en restaurang/uteställe längs vägen. Vid toaletterna möter vi två killar som visar sig vara svenskar, som visar sig vara där med sitt jobb, som visar sig vara Henriks jobb!  Av alla ställen i hela Barcelona lyckas vi alltså gå in på samma ställe som Henrik och hans kollegor är på. Vad är oddsen för det???




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0