Slipa och måla

Henrik åkte iväg för att spela golf tidigt imorse. Killarna och jag hade en handle lugn morgon. Vi åkte iväg till loppisen på Väjern där jag köpte en lampfot, lampskärm, två karaffer och en stor tomte-ljuslykta som Oscar ville ha. Lampfoten från Markslöjd såg ut som ny. 


Oscar i nya fina koftan som mormor och morfar köpte i Spanien. Forfarande finns det lite päron på trädet. 

Sedan lunchtid har det inte varit lika lugnt. Jag har gett mig på att slipa köksskåpsstommarna. Det är platsbyggda skåp med en hel del synliga kanter mellan luckorna. Eftersom vi lämnat in luckorna för målning har vi nu därför slipdamm på precis allting. Jaja, så kan det gå :-)

Henrik, barnen och Ulla tog en promenad medan jag slipade. Fick några fina bilder av Ulla. 
Killarna på promenad. 

Under kvällen har jag rivit ner resten sv den gamla tapeten. Nu när taket är klart kan vi faktiskt börja tapetsera på ena sidan av köket. Vi hoppas vi hinner få upp ett par våder imorgon. Det hade varit kul. Först måste vi bara fortsätta slipa, både skåp och där jag spacklat idag. Här kommer lite förebilder på tapetväggen. 
Gamla strukturtapeten. Och någon konstig inskärning med en smal tapetremsa. Numera borta! 

Nu ladda för en ny arbetsdag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0