Handtag

Var så nöjd häromdagen när jag köpte nya handtag till köket i gula huset. Fick tag på fina på Jula för en billig penning. 
Vår ambition är att behålla den gamla stilen på köket och det gör vi ju genom att behålla stommar och luckor såklart, men man vill ju även få till detaljerna. Samtidigt ska det ju kännas nytt och fräscht. 

Dessa köpte jag på Jula. Tyckte stilen passade bra. 

Nu har jag istället hittat sådana handtag som satt på skåpen fast i krom och med den tidstypiska lilla plastbricka som även satt bakom de gamla. I söndags stod vi och skruvade loss beige plasthandtag med gulnade plastbrickor. 

Efter att ha hittat dessa kan jag ju inte behålla de andra. Eller hur?

Tror dessa kommer göra sig fantastiskt bra mot nylackerade grå luckor om några veckor. 

Handtag är väl egentligen ingen stor fråga, men det ska bestämmas trots allt. 
Bänkskiva däremot. DET är ett virrvarr... på riktigt! Ska vi ha sten? Virrvarr? hel diskbänk? underlimmad diskbänk? kan vi ta bort en bit vägg? 

Jag vill ha Virrvarr men är lite orolig att den grå nyansen kommer vara fel mot luckorna. Luckorna är färdigmålade om 3-4 veckor. Leveranstiden på en ev måttbeställd bänkskiva lär vara minst lika lång. Jag kan inte tapetsera förrän bänkskivan är på plats. Ja, ni fattar...
Dessutom minst tre olika företag som gör Virrvarr. Har de nyans-/ytskillnader? Vem vet? Vi får se bad det blir helt enkelt. 

Godnatt i Virrvarr:et :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0