Göksäter x 2

På vägen till Grundsund åkte jag igår till Göksäter för att spana in tyg att klä om stolarna i gula huset med. 

Stolarna i denna matgrupp ska få nya kläder. 

Jag hade inte alls bestämt vad för tyg jag ville ha utan hoppades det skulle klarna när jag såg det. Efter en bra stunds letande började det kännas hopplöst men googlade då "klä om stol marint" och fick se en schäslong i randigt som var snygg. Började leta igen men hittade bara liknande tyg i rött och vitt. Lyckligtvis frågade jag personalen och jodå, de blåvita rullarna låg på lagret pga platsbrist nu när jultygerna kommit. 

Detta bredrandiga tyg kommer bli stolarnas nya kläder. Gammalt möter stilrent marint helt enkelt. 

Idag bad jag Ulla och Dick besöka loppisen på Väjern igen. Förra helgen hittade nämligen Ulla fyra identiska stolar där och Henrik och jag bestämde oss för att slå till på dem om de fanns kvar denna helg, och det gjorde de. 
Bild från loppisen. Nu har vi alltså 10 sådana stolar. 

Eftersom dessa stolar köptes idag fick Oscar, Adam och jag svänga förbi "Göken" även idag. Köpte ytterligare ett antal meter av tyget så att alla stolarna kan bli omklädda. Köpte även så det räcker till gardiner. Vi får se hur randigt det blir. 

Har vi tur får vi ner en stol imorgon så jag kan påbörja min allra första tapetsering. Spännande! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0