Byggdamm

Ojojoj som det ser ut i köket på Smögen nu. Jag som "bara" skulle tapetsera lite...
Tapetseringen är inte ens nära påbörjad trots fyra helgers arbete. Nästa gång vi åker upp kommer vi eventuellt hinna påbörja det förhoppningsvis. Jag skriver vi, men menar nog egentligen jag, för det är jag som gör nästan allt jobb. Henrik sköter markservicen, tar killarna till lekparken och hämtar grejer som jag behöver (och spelar lite golf). 

Ju mer jag jobbar, ju värre ser det ut i köket får jag säga. Nu är det som värst men hoppas vändningen kommer snart :-). Här kommer lite bilder från kaoset. 

Förebild med den gamla tapeten kvar. 
Mellanbild med nedriven tapet, spacklat vänster om fönstret. Elsladdarna som hänger sitter normalt sett uppspikade längs taket men får hänga så tills tapeten är på plats. 

Förr var skåpen tydligen ljusgröna. Sedan dess har de hunnit få både en prickig tapet och målarfärg på sig. På högerkanten har jag grundmålat med vitt en gång. 

Förebild på spishörnan. Gaveln var tidigare tapetserad men kommer nu kläs med pärlspontsskiva som syns på bilderna nedan. Bänkskivan på bilden är nu bortplockad. 

Vad ska man säga? Snyggt va? 

I detta totala kaos är nog slipdammet det värsta. Eftersom vi inte har några skåpsluckor är nu precis allt täckt med slipdamm. Jippi! Men men, det är bara att torka ur och diska framöver. 

För egen memo ska jag nu redovisa helgens jobb:
Rivit tapet på fönstersidan. 
Slipat alla skåpstommar
Målat stommarna en gång. 
Målat dörrlisterna (3 dörrar)
Skurit till och grundmålat nedre pärlspontskivan. 
Tagit loss lilla bänkskivan. 
Skrapat, spacklat, slipat och målat fönsterbrädan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0