Mycket gjort i helgen

Tänk vad en halvdag kan göra för längden av en helg. Vid åttatiden igår morse var vi uppe och skuttade. Vi mätte badrum, funderade, grubblade, tänkte och till slut fick vi ritat upp en ritning över blivande badrummet på övervåningen. 
Handfat, högskåp och toastol är ju redan inhandlat (fyndat :-)) så måtten på dessa har fått styra lite. 

Så här har vi nu kommit fram till att badrummet får bli och lösningen kom vi fram till tack vare flexibla duschdörrar för rak vägg. 

Bilder från badrumsbutiken.se

Denna typ av dörrar verkar finns i ett gäng olika fabrikat, kan monteras delvis in på vinklad vägg (om det behövs) och tar liten plats ihopfälld. Spontant känns det som denna typ kommer passa våra behov perfekt. 

Efter ritning och ytterligare lite tapetsering lämnade vi Smögwn vid halv tio. Henrik tog bussen från Torp till Gbg för att se IFK-matchen och killarna och jag gick in på Bauhaus och köpte kakel, fix och fog till köket i gula huset. 

Sedan mötte vi kusin William och Madde på biografen i Uddevalla. 
Lördagsgodis på bio
Filmen vi såg var Biet Maya.  

Kvällen ägnade vi åt att ge godis till utklädda barn. Oscar ville inte själv klä ut sig men var förste dörröppnare. Jag pysslade lite grejer till barnen men det vill jag inte visa än eftersom det även ska bli några presenter. 

Idag har studsmattan packats ihop, killarna har spelat fotboll med kompisar från Örebro, jag har pallrat mig ut och joggat 4 km (1,5 månad sedan sist så det var segt idag) och klätt om en hel stol plus en stolssits. 
Arbetet med stolsrygg nr 2 (av 10) är här påbörjat. 

Igår kväll ringde även min kära svärfar (som blev pensionär i fredags) när han varit nere i gula huset och knackat ner resterande kakel över spisen. TUUUSEN TACK FÖR HJÄLPEN!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0