Kakel och skåpsrivning

I söndags kunde jag påbörja kaklingen runt spisen. Tyvärr kunde jag inte färdigställa eftersom jag glömt att köpa en kantlist. Dessutom behövde jag kapa de översta plattorna på längden i den fasade kanten, vilket inte funkade i kakelskäraren. Mamma och pappa köpte en kakeltång för mig innan de kom bort på Farsdagsmiddagen men jag hann inte testa den. 
Kaklingen påbörjad. Fogen ska bli vit så småningom. 

Efter middagen med mamma, pappa, svärmor och svärfar skulle vi såga i bänkskivan var det tänkt. Men i stället gjorde vi det som jag från början hoppats vi kunnat göra. Pappa sågade ner den skåpvägg från överskåpet som går rakt ner i bänkskivan. Detta gör att vi får en hel snygg bänkskiva och det känns mycket luftigare. Nu måste vi bara komma på hur vi bäst och snyggast ser till att inte överskåpen ramlar ner :-). 
Förebild
Före pappa gick lös med sågen men efter kaklet knackats ner av mig och Dick. 
Efteråt. En tillfällig konsol uppsatt och skåpet tömdes på innehåll innan kanten sågades bort. 
Här ser man hur det blir. Får fantisera om den nya bänkskivan och kakel på plats. 

Idag har en VVS-kille varit där och kopplat loss köksblandaren och avloppet så att den gamla diskbänken kan tas bort. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0