Bänkskiva och kakel

Imorse stack jag ner till gula huset (vi bor hos svärföräldrarna denna helgen) och strök på ett lager med täckmassa på väggen över köksbänken. Egentligen behövs inget tätskickt i köket sägs det, men det kan inte skada iaf. Jag strök även på primer igår som fått torka under natten.

Medan tätmassan torkade åkte hela familjen till Tumlaren och badade. 
Simningen går framåt för Oscar men han vill inte ut på djupt vatten så han får simma från kant till kant där han bottnar. Det är ca 5 meter tror jag.

Efter bad och lunch började jobbet på riktigt. 
Vårt fina köksskelett. Skåp utan varken bänkskiva eller dörrar. 
Bänkskivan ska snart på...
När bänkskivan var på plats kunde jag påbörja kaklingen över diskbänken. 

Halvtid. 
Städad köksbänk och färdigkaklat i bakkant. Imorgon ska vi även kakla på sidorna, alltså vid bänkskivans kortändar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0