Badrumsarbetet första advent

Första advent och jag har tänt det första ljuset i ljusstaken som jag köpte på loppis för 5 kr. 
Lite putsmedel och färg och vips så blev den jättefin. (Jag ska bättra på färgen men tyvärr tog sprayflaskan slut). 
Första ljuset brinner och regnet öste ner. 

Idag har Henrik och jag äntligen fått spana in det blivande badrummet på Smögen. Vi tog en sväng dit idag för att lämna en dörr och dörrkarm, golvbrunn samt för att adventspynta. När vi lämnade Smögen söndagen för två veckor sedan hade vi ingen aning om att arbetet skulle börja två dagar senare. 
Det var därför väldigt häftigt att komma dit och se allt som hänt. Jag har ju visat svärmors bilder men måste ändå lägga ut några till, som minne om inte annat. 
Väggen mot trappan är nu dubbelt så bred. Den vita delen är gamla badrumsväggen och där bruna delen är, gick ett "staket". 
Hålet i väggen går in i kattvinden. Där kommer tvättmaskinen vara inbyggd. 
Vyn rakt in från dörren. Fönstret kommer bytas ut och bli 10 cm större på båda håll. 
Till vänster kommer handfat och toalett att vara. 
Regel anno 2015 möter hel stock anno 1904. Charmigt!

Efter några timmar lämnade vi Smögen igen och hämtade våra små älsklingar på Torp. De har varit hos mormor och morfar en natt. 
Hemma fortsatte jag adventspynta. Henrik hängde upp nya lampan på övervåningen. Kristallkronan har flyttat till Smögen. 
Denna galna lampa har flyttat in. 

Julkort etapp 1 är skrivna. Etapp 1 innebär de som vi fick julkort av förra året. Sen blir det några till. 

Avslutar inlägget denna första advent med en annan miljöbild än den i morse, nämligen en snötäckt gräsmatta. 
Vinterns första snö. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0