Uppfräschat bord

Igår var det Kristi Himmelfärdsdag med strålande sol så grabbarna och jag hängde i trädgården. Jag tog mig bl.a. an det gamla bord som vi tog över efter mor och far när vi köpte huset och utgifterna var många. 

Förra året köpte vi ett nytt utebord och flyttade då "fram" det gamla och helt plötsligt har vi börjat använda den uteplatsen mer. Bordet ser dock förjäkligt ut. Tills igår. Då slet slipmaskinen och jag tillsammans. 

Lite skillnad på gammalt och nyslipat!

Så var det iläggsskivor också ja...


Helt otroligt fint! Önskar det kunde vara så här hela tiden. 

Men det måste ju oljas in men det är ganska fint det också. 

Väldigt nöjd med mitt dagsverke får jag säga. Imorgon lägger jag nog på ett nytt lager olja för träet var törstigt efter att inte sett olja på några år. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0