Lundsbrunn

Helgen som gick åkte Henrik och jag på en liten utflykt till Lundsbrunn. Vi lämnade killarna hos farmor och farfar på Smögen och körde tidigt lördag morgon. Vi hade en riktigt fin biltur där vi såg en fasan vid vägkanten (var tvungen att googla vad det var för vacker fågel). 
En sådan här var det. Bild lånad från fageln.se

Efter en stund sprang det en räv över vägen och sedan såg vi även en älg kommande springande på ett fält på högersidan för att sedan korsa vägen bakom oss. Riktigt majestätiskt att se den. Vi stannade till vid vägkanten för att titta på den men kom för långt ifrån för att få bra bilder.
Här är älgen på sin morgonlöptur. 

Kl 11 spelade vi golf på Lundsbrunns GK och jag är så glad för den rundan. Jag har spelat så lite golf de senaste åren så jag har inte ens nära kunnat spela på mitt handicap. I lördags slog jag de bästa drivar jag någonsin slagit på en hel golfrunda och trots tre streckade hål fick jag ihop 34 poäng. Grymt nöjd!

Eftersom detta var en present till Henrik var han bokad som hemlig gäst för att inte se sin starttid på golf.se. Klubben hade då lagt in hcp 22,2. Efter hans allra första utslag (driver) sa kvinnan i vårt spelsällskap: "han har inte 22 i hcp va?"
Nej, han har ju inte det. :-)

Funderar på om det är nya rosa kepsen som är anledningen till mitt förbättrade spel. Kan vara så. Brukar ju inte ha keps (och brukar inte spela bra). 

Efter golfrundan checkade vi in på hotellet där vi tog del av SPA, massage, prinsbröllop, middag och övernattning. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0