Bryggrundan

Igår åkte vi iväg till Smögen före tuppen. Barnen bars ut i pyjamas i bilen. Vi släppte av Henrik på golfbanan och åkte sen hem till barnens farmor och farfar. 
Jag kände mig lite trött och hängig så spenderade förmiddagen på soffan medan killarna kollade på Smurfarna och andra barnprogram. Vädret på förmiddagen inbjöd till soffhäng. 

Men vid lunchtid tog vi oss ner till Havsvallen där Oscar och jag skulle springa loppet Bryggrundan. Kl 12.45 startade Oscar i klassen "en sjömil max 8 år". 
Fullt ös från start! 

Oscar sprang på jättebra och jag hade bitvis svårt att hänga med. Jag var riktigt imponerad hur duktig han var. Några små korta promenader på 5-10 meter och förövrigt högt tempo gjorde att han tog sig de 1852 metrarna på 11 min och 23 sek! 
Runkeeper visar t.o.m lite längre distans men kilometertiden är jag väldigt imponerad av!

Sista spurten in mot mål. 

Oscar får sin efterlängtade medalj. 

Oscar och mamma, dagens löpare :-)

Vid 14.15 var det min tur att springa (igen för jag sprang ju med hela Oscars lopp) men mina 5 km var ingen rolig historia. Det var tungt och trögt från början till slut och det märktes att jag hade något "skit" i kroppen. Den fruktansvärda träningsvärk i lår och rumpa sedan gympasset i onsdags gjorde inte saken bättre. Men men, jag tog mig i mål på en dryg halvtimma och nu lär det bli vila ett tag om förkylningen bryter ut ordentligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0