Uppladdning

imorgon är en stor dag. Vår stora älskling Oscar fyller 5 år. Det är häftigt, roligt och skrämmande på samma gång. Skrämmande för att tiden går så fort och att vi inte hinner med, han var ju bebis nyss. Men så himla fantastiskt att få se vår fina underbara Oscar växa och utvecklas.
 
Både Henrik och jag är lediga ifrån jobbet imorgon men dessvärre åker Henrik till Stockholm på eftermiddagen så vi får fira på förmiddagen och sedan med vänner på kvällen då det blir klassisk fredagsmys. Sen blir det kalas hela helgen. Släktkalas och barnkalas har vi framför oss men även barnkalas hos grannen och bästisen. En riktig kalashelg med andra ord.
 
Redan förra helgen tjuvstartade vi kalasandet med några vänner.
Lycka att få en IFK-T-shirt!
Vi bjöd på hemmagjorda smörgåstårtor. Den lilla överst är med skinka och den stora är med lax. Första gången vi testade på det. Henrik gjorde rörorna och lade ihop tårtorna medan jag dekorerade.
Jag gjorde även en vanlig gräddtårta  med hallonmousse och vaniljkräm och givetvis 5 små ljus.
Det är tydligen Tulpanens dag idag. Jag har inte köpt några tulpaner eftersom vi har dessa vackra blommor sedan helgen. Tack Kattis och Philip!
Just i detta nu för 5 år sedan satt vi i lägenheten på Norra Liden och klockade värkar, försökte gunga på pilatesbollen, Henrik fixade en kraftfull låtlista på Spotify (som aldrig användes) och vi kollade på Repmånad. Och jag hade aldrig i min värld trott att det skulle vara över ett dygn kvar tills Oscar kikade ut :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0