Två små ugglor

Idag har killarna och jag tagit en tur till Göteborg och varit på 5-årskalas till söta och goa lilla Ebba. 

På varje plats hade de lagt vita masker som barnen fick dekorera. Vilken kul ide! 

Oscar körde "all in" medan Adam nöjde sig med lite förre dekorationer. Tycker de ser ut som två små söta ugglor. 

Efter kalaset åkte vi till Frölunda Torg med Ulrika och Filip. Skulle leta efter ny badrumsmatta men den finaste jag kunde hitta var exakt likadan som den vi har idag. Hade det inte varit för att det matchande duschdraperiet var slut så hade nog blivit affär idag. Vi har ju trots allt de matchande handdukarna. Men vi får se, några butiker till ska få en chans. 

Oscar hittade en knallröd badrumsmatta som han ville köpa till sitt rum. När jag försökte förklara för honom att den inte passar in där fick jag svaret: va? Får jag inte ha min favoritfärg ens på mitt eget rum? (Syftade på att jag inte ville ha den röda mattan på badrummet...heller) 
Å där blev jag plötsligt världens sämsta mamma men tog mig ur det genom att lova honom en röd matta i lekstugan till sommaren och att han fick åka den uppblåsbara rutschkanan de hade mitt på torget. Någon dag ska jag lära honom det här med färgmatchning också. :-)

Oscar mitt i hoppet på väg ner för rutschkanan. 

Tusen Tack för kalaset idag familjen Andersson!

Tusen Tack även till våra kära grannar som bjudit oss på Mellomys ikväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0