Julgran och älgtröja

Henrik hämtade barnen på förskolan idag så jag kunde jobba lite längre samt åka till Kullens och köpa julgran. 
Det var lite svårt helt själv eftersom jag gillar att kolla in dem på avstånd. Men första granen jag kollade in var också den det blev. Stor, men fin. 
Oscar hjälper till att avtäcka den. Spännande!
Snart redo för pynt. 

Oscar hjälpt mig hänga i kulorna och gjorde det riktigt bra. Han har lärt sig att man sprider ut dem och att mamma är chef. Hörde Henrik säga att killarna skulle få klä granen på Smögen. Hmm, vi får se hur det blir med det. :-)

Nybadad Oscar i morgonrock hjälper till. 

Jag är väldigt nöjd med granen. Som vanligt är den sååå mycket finare i verkligheten än på mobilbilden. Här ser den mest ojämt plottrig ut tyvärr. 

I år kommer den inte få byta skepnad efter jul. Eftersom nya året kommer firas på Smögen så blir det den granen som får bli nyårsgran i mellandagarna. 

På översta bilden kan man skymta Oscars nya älgtröja. 
Henrik har varit och köpt dem varsin älgtröja från Hampton Republic/Kappahl. 

Oscar tyckte den var så fin när jag visade den på nätet. Jägarna pappa och farfar tyckte givetvis att de skulle ha en sån tröja. Så nu är de jul- och vinterfina. 

Imorgon bitti är det upp tidigt. Dags för Luciatåg! 

Kommentarer
Postat av: Kattis T

Vad mysigt! Finfina tröjor till killarna! :)

2015-12-11 @ 06:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0