Blåsig fixarlördag

Vilken grå och blåsig dag vi haft idag. 
Innan vi svängde in till gula huset imorse (sover hos svärföräldrarna) såg vi en plasteka som högvattnet höll på att dränka. Den låg alltså på land men nu är vattennivån så hög så när vi kollade ut ett par timmar senare hade den glidit ut och bara fören stack upp vid bryggkanten. Dick kom precis då, liksom en förbipasserande gubbe så Oscar och jag fick hjälp att dra in båten gå grundare vatten. 
Dick hämtade båtshake och fick tag på kättingen i fören. Sen hämtade han en lång tamp så vi kunde dra tillbaka båten upp på land. 
Längre än så här fick vi inte upp båten men nu är den surrad där iaf. 

I gula huset har vi idag satt sista kakelraden och kantlist, fogat på några ställen, rivit loss gammal färg, spacklat, målat och monterat bänkbelysningen. 
Fick hjälp att få bort den målade tapeten. 
Det tar sin tid. Här syns tydligt den söta gröna färgen skåpen haft en gång i tiden. 
Diskbänksbelysning på plats. Imorgon ska jag lägga silikonranden längs bänkskivan/kaklet. 

Vi tog även en paus och åkte till Nordens Arks julmarknad. 
Hälsade som vanligt på hos de majestätiska amurtigrarna. 
Mina älsklingar!

Imorgon hoppas jag få till lite piff i köket utöver slipning, målning och fogning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0