Påskhelg

Så var denna härliga våriga påskhelg slut och vi är redo för vår på riktigt. Vilken helg det varit, sol, sol och sol. 
Vi åkte till Grundsund i fredags men på vägen upp stannande vi till i Uddevalla och badade i simhallen. De hade en grym bassäng för barnen, varm och skön och mellan 70-90 cm djup. 

På påskafton gick vi ner till Värbo och spanade in byggandet av påskefyren. 

Givetvis blev det korvgrillning i solen. 

Sen var det lek och kul i solen, grillad lammfilé på altanen och väntan på kvällen och en ny promenad till påskefyren. 
Vid 21.30 tändes den stora fyren efter att narefyren brunnit. 


Det snålades inte på olja vill jag lova. 

Värboarnas Påskefyr är Bäst!!!

Igår åkte vi vidare till Smögen och stannade till för lunch och lite golfträning på Sotenäs GK. 

Det var bara killarna som slog men de hade jättekul och ville inte sluta när de tre hinkarna var slut. 

På eftermiddagen lämnade jag killarna en stund hos gammor (deras gammelfarmor, min farmor) medan jag gjorde ett par ärenden i affärer. 
Hittade bl.a ett par örhänge som jag velat ha ett tag. 

Riktiga bling bling från Lily & Rose. Älskar dem! 

Närbild. 

Idag har vi varit hemma i Getskär sedan lunchtid då Oscar var på kalas. Henrik har bytt däck på Mercan och vi har satt upp studsmattan. Nu är det vår! 

"Kosläpp" för två studsiga killar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0