Designklassiker

Inredningsbloggarna kryllar av mer eller mindre snygga designklassiker just nu. Min spontana känsla är att många prylar blivit väldigt hypade och att man "ska ha" dem, varken de är snygga eller inte. 
Eller så har jag inte samma smak helt enkelt :-)

Häromdagen fick jag en kul bok av min kollega. Även om långt ifrån allt i den är snyggt, är det roligt att läsa om dessa designklassiker, vem som skapat dem osv. 

Efter att ha bläddrat igenom den kan jag konstatera att det råder stor brist på designklassiker hemma hos oss. Det är faktiskt bara en enda pryl i boken som återfinns här, dock i flera olika exemplar. 

Alvar Aaltos vas Savoy är uppkallad efter restaurangen Savoy i Helsingfors, för vilken Aalto och hans fru Aino Marsio designade inredning och inventarier 1937. Så vet vi det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0