Pyssel och båtar

Helgen som gick besökte vi Smögen och killarna (även vi) tyckte det var häftigt att se de snabba båtarna i Smögen Poker Run som är en pokertävling med båtrace. En av båtarna, den grå-orange på bilderna, har två maskiner på vardera 1350 hk. Helt galet!
Lite brygghäng på Sealodge fick det ju bli så vi kunde kolla på båtarna på nära  håll. 

Och ännu häftigare när helikoptern dök upp och cirkulerade runt oss. 

Denna vecka började lite sorgligt när Henriks morfar Bertil somnade in. För fyra och ett halvt år sedan flyttade han till Kungshamn från Skövde, vilket gjorde att vi kunnat träffa honom mycket mer. I måndags, kl 16.20, 93,5 år gammal, lämnade han jordelivet och återförenades med sin Karin som gick bort precis innan flytten till Kungshamn 2010. Tack för allt Bertil! Vi kommer sakna dig!

Den senaste veckan har jag återupptagit  lite pysslande. Det måste ha med hösten att göra att jag blir så sugen att förändra, piffa och pyssla (och shoppa)
Jag har dekorerat en bröllopstårta. 
Jag har bakat en kladdkaka med björnbär ( som jag för övrigt var ute i ösregnet och plockade på Smögen)
Oscar, Adam och jag bakade drömmar igår. 
Jag har sytt ett vimpelspel. 
Jag har tapetserat en papplåda. Skulle haft en rund men de var slut på Panduro så hoppas granntjejen blir glad för en fyrkantig.  

Shoppingen får jag visa imorgon. 
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0