Nappfri

När barnen kom hem i söndags blev vi helt chockade över Oscars kommentar: "jag ska ge napparna till kaninen". Redan samma dag sa jag då att vi måste öva på att sova utan napp och det gick han glatt med på. När kvällen kom, kom även napplängtan och krokodiltårarna rann längs kinderna. Efter en stund kom pappa och Oscar fram till att ett par fotbollsskor skulle göra honom lite bättre till mods. Måndagen letade jag små skor i Stenungsund utan framgång och på tisdag skulle jag leta i stan. Men istället fick vi tag på ett par här i Stora Höga.

Oscar har nästan haft dem konstant sedan dess. Idag har t.ex gått på ettårskalas, en sväng på Ikea och lekt ute i sina nya riktiga fotbollsskor. Och nappen, den har han inte haft sedan i söndags. Vår stora duktiga Oscar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0