Möbler och bio

Idag har Henrik och jag haft en barnfri halvdag. Mamma och pappa kom och passade pojkarna medan vi drog till Göteborg för att kolla in nya Bond-filmen Skyfall. Jag är ingen Bond-fantast (tror inte ens jag sett den förra filmen) men när jag väl ser dem så är de helt OK. Skulle dock ge denna bättre betyg än helt OK då jag tyckte att den var spännande från början till slut. Väldigt bra och väldigt trevligt att komma iväg på bio. Tack mamma och pappa för hjälpen!
 
Innan vi gick på bio tog vi en tur till Backaplan för att kolla in en, för mig, ny möbelaffär som heter Trademax. De har sin huvudsakliga butik online och jag hittade den när jag googlade bäddsoffor. Vi har äntligen fått sålt vårt matsalsbord som stått på övervåningen till i stort sett ingen nytta. Det var ju för stort för att ha i köket och väldigt opraktiskt att ha där uppe, så vi kommer istället satsa på ett bord med iläggsskiva. 
Men, det var inte det vi skulle kolla på denna gången utan tänkte nu försöka fixa kombinerat TV-rum/gästrum på övervåningen och det genom en bäddsoffa. Vi hittade den där bäddsoffan vi sett på nätet men ännu mer hittade vi andra saker. Vi hittade precis ett sådant vitt bord med iläggsskiva som vi tänkt oss till ett jättebra pris. Vi hittade även ursnygga Howard-möbler som fick oss att börja fundera på om vi ändå inte ska satsa på sådana där uppe (vilket vi tänkt från början)...
Igår testade vi dessutom att bära in loppis-bordet som jag håller på att måla och det kändes så klumpigt i jämförelse med det ovala vita bord som vi har idag. Så när vi dessutom sprang på detta fina soffbord, se nedan,  som matchar den matgrupp vi hittade (hittar den tyvärr inte på nätet) och inte är helt olikt det vi har, så blev vi sugna på det också. När jag sen kommer hem och hittar ett reklamerbjudande om att få presentkort om jag bloggar om dem så är jag ju bara tvungen. Hoppas nu de godkänner mitt inlägg så jag kan börja shoppa!!!
bild lånad från Trademax hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0