3:e advent

Så var redan tredje helgen i advent passerad. Vi hade inga stora planer inför helgen men fått gjort en hel del ändå. Lördagen tillbringade vi i hallen där pappa hjälpte oss att sätta in en ny dörr in till lilla toaletten. Vi har ju skjutdörrar i hela huset men just där passade det inte att ha det så nu är ny dörr med karm monterad. Trots att inte lister är ditsatta känns det redan väldigt bra med bytet. På kvällen fick vi sedan besök av vänner och vi bjöd på gulaschsoppa.

Igår, söndag, hade vi inga planer men vi kom iväg och köpte julgran. Vi hittade tyvärr inte vår drömgran men nu står den iaf och gottar sig i förrådet innan den ska få komma in i huset senare i veckan. Ska bli kul att se hur den ser ut när den väl kommer på plats.

Oscar har varit väldigt förkyld hela helgen så idag får han vara hemma från dagis och vila. Tack och lov mår han lite bättre idag så imorgon är vi åter på jobbet/dagis.

I torsdags var det jullunch och julklappslek med jobbet. 2 klappar á 25 kr skulle inhandlas och jag får se mig som vinnare när jag gick därifrån med 5 klappar. Det var väl ingen annan som ville ha de klapparna som jag roffade åt mig; en minijulbock (se bild), en tandborstsapa (se bild), en stjärtlapp, en marshallhållare och en jordgubbsskärare.







Kommentarer
Postat av: Ulla

Mysigt!

2011-12-12 @ 21:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0