Ett par bilder från födelsedagen

Själva 30-årsdagen firades med Henrik, Oscar, mamma, bror m fam, farmor, svärföräldrar, svåger och svägerska x 2. Vi åt middag på kvällen och menyn bestod av lax, potatis och Mattias goda sås samt princesstårta.
Igår hade vi besök av Hanna, Figge, Freja, Karin, Martin och Gustaf. Vi bjöd faktiskt på samma maträtt och även hos dem gick såsen hem så under bilderna finns nu receptet.

Mattias goda sås (ca 8 port):

1 gul lök
smör
3 msk tomatpuré
3 dl torrt vitt vin
2 fiskbuljongtärningar
6 dl creme fraiche
salt
cayennepeppar (som vi dock inte haft i)

Fräs finhackade löken i smör. Tillsätt tomatpurén som får fräsa med en kort stund.
Tillsätt vin och fickbuljongtärningarna. Koka ihop till hälften.
Häll i creme fraiche och låt koka under omröring ett par minuter.
Smaka av med salt och lite cayennepeppar.
Vispa i ett par matskedar smör. Sila såsen.

(Går bra att frysa)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack för en väldigt trevlig kväll med massa god mat. Mattias goda sås får det bli i helgen :-). Tack för receptet! Ses vi på Landala på torsdag? (vi har planerat om lite så vi hinner med att gå dit)



Kramar

2011-04-06 @ 10:50:36
URL: http://hannamalm.blogg.se/
Postat av: Katie Grün Eriksson

Hej Maria!

Ramlade in på denna blogg å tittade på bilderna å fick tanken; "Är det inte hon ifrån vuxen gymnastiken där hemma?" Ååå visst är det de! För nu kände jag verkligen igen dig ifrån hemma på Skaftö :D



Jag antar att jag är ett fler tal år yngre än dig ;-) men min mamma Maj-Britt hade alltid all barn gymnastik osv för Skaftö GoIF under hela min uppväxt + lite till ;-)

Vet inte om du minns mig men ifrån att jag "blev stor" var jag med på vuxen gympan i Bottna Hallen å där vart du också med =) vet att du brukade prata typ med mamma, Gunnel å de andra :)

Hoppas allt är väl med dig! Skall läsa runt lite på din blogg nu <33



Vänliga hälsningar, Katie Grün Eriksson

2011-06-11 @ 17:00:43
URL: http://katiegruneriksson.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0