Oscar dag 2

  

Hej jag heter Oscar Roderhult och är nu snart 1,5 dygn gammal. Jag är lite kinkigare idag, mest för att jag vill ha mat mest hela tiden. Mamma tar väl hand om mig och pappa byter blöjor. Jag försökte kissa på pappa förut men missade precis. Nästa gång han försöker byta på mig skall jag sikta bättre! Just nu ligger jag i mammas famn och dikterar för pappa vad han skall skriva. Det är numera jag som bestämmer i denna familjen. Ni kan kalla mig Kung Oscar!

Den 16/1 när jag bestämde mig för att komma ut klockan 23:58 så vägde jag 3 145 gram och var 48 cm lång. När jag nyss sa till sköterskan som var inne på rummet att väga mig på nytt för att se om min deffning gett resultat så visade vågen 2 965 gram. Nu vet jag att det går bra att gå ner i vikt så nu skall jag äta mig stor och stark så fort mamsen får riktig mjölk i tuttarna.

Snart är det dags för doktorn att ta en kik på mig.

Jag återkommer här så fort jag vet mer om mig själv!

/ Oscar

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh, vilken underbar liten kille!! Stort grattis!! Hoppas vi får träffa er snart! Stora kramar Karin & Martin (måste ju också säga att jag är otroligt nöjd över min gissning :-))

2010-01-18 @ 08:00:32
Postat av: Fru J

Han ser så vaken & pigg ut, en riktig going. Pappa ser stolt & mycket säker ut med Oscar på armen. Mysigt!!! Pussar

2010-01-18 @ 09:03:53
URL: http://ninal.blogg.se/
Postat av: Malin

En sån söt Kung Oscar! Bra att han redan är bestämd och kör med mamma och pappa! Nu får han se till att lägga på sig lite, godingen! Kram och puss!

2010-01-18 @ 09:40:50
Postat av: Kattis T



Han är ju alldeles bedårande söt!

Förstår att mamma och pappa är stolta! :)



Vi väntar med spänning på att få träffa honom snart!



2010-01-18 @ 10:01:57
Postat av: Ulla

Han ser helt underbar ut. Visar alla på jobbet underverket. Kram Ulla // ( ser att handspriten finns i bakgrunden!!)

2010-01-18 @ 10:06:06
Postat av: Ulrika

Vilken goding, ligger tryggt i pappas famn! Filip är jätteglad att Oscar kommit till världen :) en framtida lekkamrat! Vi längtar alla till att få träffa er ;) Kramar Ulrika och en pratglad Filip

2010-01-18 @ 11:02:47
Postat av: Kajsa

Vist är det underbart. Vad fin han är. Kram

2010-01-18 @ 12:26:02
Postat av: Hans

I morse låg du som bakgrundsbild på alla datorerna på Isbrytaren Scandica.Alla tycker du är fin och morfar är stolt som en tupp



2010-01-18 @ 12:45:37
Postat av: Cupcaken

Så fin kille ni fått! :)

2010-01-18 @ 13:41:12
Postat av: Elisabeth

Grattis till er båda! Jättefin liten bäbis! Jag missade tydligen min gissning med 2 minuter!

Per och kusinerna hälsar förstås!

2010-01-18 @ 17:48:47
Postat av: Virre

Kung Oscar som pepparkakorna :-) Bra att han visar direkt vem som bestämmer! Vilka underbara bilder!! Gosig han är så fint med lite hår som lukas när han kom ut!!! Stort grattis igen puss puss

2010-01-20 @ 14:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0