3 månader

Imorgon fyller Lillskrutt 3 månader. Helt sjukt vad fort tiden går. Oscar växer så det knakar och har hittills ökat sin längd med 13 cm då han idag mättes till 61 cm på BVC. Han vägde 5830 gram och har därmed snart fördubblat sin födelsevikt. Han följer sina kurvor finfint och ligger mitt på tjocka linjen både i längd och vikt.
Idag har Oscar även fått sina första vaccin-sprutor. Det var 2 st mot Äkta krupp, Stelkramp, Kikhosta, Polio, Hjärnhinneinflammation och Öron- och lunginflammation och efter ett tips från min mamma-kompis Jennie bad jag att en annan sköterska skulle komma och hjälpa till, så att båda sprutorna kunde tas samtidigt så att Oscar skulle slippa få ont 2 gånger. Det kändes bra med tanke på hur ledsen han blev när det stack till. Tack Jennie!
Vi har nyss kommit hem från en 2-timmars promenad i Slottsskogen. Tydligen så är det powerwalk för mammor där på tisdagar och torsdagar men vi kom försent men det blev ändå en härlig långpromenad med Cathrine och 3 andra mammor. Bättre lycka på tisdag och då är det jag som tar på mig träningskläder och jogging-skor istället för tighta jeans och loafers (hade lite otur med mina tankar...)
På vägen hem smet jag in på Storken och köpte ett solskydd till suffletten och två avtrycksboxar från Lifestone. Tyckte deras glasblock var så fina på bilderna men efter att ha sett en gjutstenstavla av Filips hand och fot hemma hos Erik och Ulrika och en i glas i affären så tycker jag den i gjutsten var snäppet finare. Kanske det blir ett tryck imorgon på 3-månadersdagen.
Här kommer en bild från helgen när han hade sina dagliga morgongympa; nakensprattel

Kommentarer
Postat av: Fru J

Stora killen, han är ju så söt!

2010-04-16 @ 10:32:35
URL: http://ninal.blogg.se/
Postat av: Oscar

Tack Nina! Du är också söt!

2010-04-19 @ 13:55:03
URL: http://roderhult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0